Jak przyśpieszyć komunikację wewnętrzną w firmie?

Komunikacja. To ona właśnie jest jednym z kluczy do biznesowego sukcesu w XXI wieku. Przepływ informacji i danych jest dziś jednym z najważniejszych procesów w każdej poważnej firmie. A szybkość transferu informacji niejednokrotnie wpływa nie tylko na jakość świadczonych usług, ale nawet na sposób pozyskiwania nowych klientów, a co za tym idzie zwiększanie zysku firmy. Kluczowa dla sukcesu okazuje się zatem kwestia poprawienia jakości komunikacji wewnętrznej w firmie. O tym, jak zrobić to dzięki chmurze, opowiemy w tym właśnie wpisie.

Jak usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie dzięki nowoczesnym narzędziom?

Chmura oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań, które nie tylko pozwolą na usprawnienie przepływu informacji w firmie, ale też na całkowite uwolnienie pracowników od ich biurek i zrealizowanie marzenia o swobodnej pracy zdalnej.

Aplikacją, która wywołała prawdziwą furorę na rynku komunikacji wewnątrzfirmowej jest Slack. Ten wewnętrzny chat pozwala na tworzenie pokoi i przypisywanie do nich konkretnych użytkowników. Pozwala to na uniknięcie chaosu, a także na zarządzanie bieżącą pracą nad projektami w taki sposób, żeby kolejne wersje projektu były na bieżąco dostępne w historii rozmowy. Slack pozwala też na szybką i dyskretną komunikację dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej. To rozwiązanie z pozoru banalne, ale doskonałe w swojej prostocie. Dlaczego? Otóż dzięki aplikacji Slack nie trzeba wysyłać już smsów, tylko można poprosić niezbędną osobę o komentarz od razu w konkretnym wątku. Dzięki temu komunikacja w wątku pozostaje niezakłócona, a cały pracujący nad projektem zespół ma do niej wgląd i może dalej swobodnie prowadzić swoje działania w czasie, gdy osoba, której wkład był niezbędny do kontynuacji prac przebywa na spotkaniu lub w delegacji.

Jeśli nie Slack to co?

Slack charakteryzuje się komunikacją bezpośrednią w czasie rzeczywistym i tak, jak pisaliśmy przypomina raczej chat, czy komunikator w typie Messengera. Jeśli nie lubicie tego typu rozwiązań i wychowaliście się we wspaniałej epoce forów to być może powinniście zainteresować się rozwiązaniami takimi jak Freedcamp czy Basecamp. Podobne z nazwy platformy różnią się drobnymi szczegółami, które poznacie podczas użytkowania (my prywatnie preferujemy Freedcamp). Ich idea pozostaje jednak taka sama. Dokładnie tak, jak w przypadku Slack i tutaj wasz zespół biznesowy pracuje w chmurze. Różnica jest taka, że ze względu na formułę tych narzędzi, użytkownicy raczej piszą dłuższe wpisy. Z jednej strony pozwala to na zachowanie pewnego porządku, a z drugiej zabija spontaniczność i nie sprawdza się dobrze podczas zdalnych burzy mózgów. Przewagą Freedcamp nad rozwiązaniami typu Slack jest to, że w popularnym „Freedzie” łatwo możemy tworzyć archiwum materiałów dla danego projektu. W chmurze zamieścimy hasła dostępów, pliki i inne ważne dane, które będą służyły innym pracownikom, którzy dołączą do projektu po dłuższym czasie od jego rozpoczęcia.

JIRA, czyli technologia kosmiczna

Potrzebujecie jeszcze dokładniejszego narzędzia? Może powinniście skorzystać z rozwiązania, z którego w swoich projektach używa NASA. Wyższej ligi niż amerykańska agencja kosmiczna chyba nie da się znaleźć, więc jeśli do użytkowników systemu dorzucimy potęgi takie, jak Skype, Twitter i Amerykański Departament Bezpieczeństwa, to już chyba powinniście mieć świadomość, że mówimy o prawdziwym hicie.

JIRA to stworzona przez australijską firmę Atlassian, platforma służąca do zarządzania projektami w chmurze. Perfekcyjny interface do minimum ogranicza wpadanie do wątków zbędnych informacji (Slack), a także pozwala na przydzielanie pracy (co nie jest tak proste we Freedcamp) i mierzenie jej czasu (co jest z kolei istotne, jeśli wasza firma rozlicza się z pracownikami lub klientami w formule godzinowej). JIRA to jedno z ulubionych narzędzi profesjonalistów, którzy zmierzają do tego, żeby komunikacja dzięki chmurze była jeszcze prostsza i bardziej efektowna.

Jakie narzędzie wybrać do poprawy komunikacji firmowej w chmurze?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W końcu wszystko zależy od tego, jak duża jest wasza firma i w jakim segmencie pracujecie. Nie zmienia to jednak faktu, że przedstawione przez nas narzędzia w połączeniu z możliwościami jakie oferuje Office365 i inne produkty, które znajdziecie w ofercie Lemon Pro, to najlepsze rozwiązania dla wszystkich, którzy chcą przyśpieszyć komunikację wewnętrzną w firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *